هارد دیسک چه نقشی در سیستم دارد و چرا هارد اکسترنال ای دیتا؟
نوشته شده توسط : shaapaarak

هارد دیسک ها از پرکاربرد ترین و مهم ترین قطعات الکترونیک هستند. تصور یک سیستم بدون هارد دیسک غیر ممکن است و بدون وجود حافظه ای برای پردازش اطلاعات، سیستم رایانه قادر به اجرای عملکرد مناسب نیست. علاوه بر هارد دیسک اینترنال، هارد دیسک اکسترنال نیز این روز ها از اهمیت خاصی برخوردار است که هارد دیسک ای دیتا یکی از برترین برندهای این نوع هارد محسوب می شود.

هارد دیسک چیست؟

هارد دیسک یک قطعه در رایانه یا لپ تاپ است که .وظیفه حفاظت از اطلاعات سیستم را بر عهده داشته و نقشی حیاتی در فعالیت های پردازنده ایفا می کند. معمولا هارد دیسک در 2 نوع HDD و SSD تولید می شود. هارد دیسک HDD نوع قدیمی تر محسوب می شوند و در آنها از سوزن و دیسک دوار برای پردازش و خوانش اطلاعات استفاده می شود. هارد دیسک SSD نوع جدیدتر محسوب شده و در ساخت آن از نیمه رساناهای جامد استفاده شده است که باعث افزایش بسیار و نیز بهینه سازی سرعت خوانش اطلاعات و پردازش آنها می شود. 

با این همه، هارد یک قطعه بسیار آسیب پذیر و ضعیف است و هر نوع آسیب از نوع ضربه یا شوک باعث از بین رفتن اطلاعات روی آنها می شود. هارد دیسک ها باید بسیار با احتیاط حمل شوند و چندان تکان نخورند. هارد بر خلاف رم (RAM)، اطلاعات را به صورت دائمی نگهداری می کند و با قطع و وصل جریان برق یا خاموش شدن سیستم، اطلاعات آن پاک نمی شود.

انواع هارد دیسک؛ بررسی هارد اکسترنال ای دیتا

هارد دیسک از نظر مکان استفاده به دو نوع داخلی (اینترنال) و خارجی (اکسترنال) تقسیم می شود. یک هارد اینترنال در هر سیستمی وجود دارد و هارد اکسترنال معمولا برای نگهداری فایل های مهم و با ارزش در زمان پر شدن هارد اینترنال استفاده می شوند.

ای دیتا (ADATA) یکی از برترین برند ها در زمینه تولید انواع هارد اینترنال و اکسترنال است که موفق شده در چند سال اخیر با تولید محصولات با کیفیت و مناسب نیاز کاربر، خود را به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین برندهای بازار مطرح کند. هارد ای دیتا در دو نوع اینترنال (از نوع SSD) و اکسترنال تولید می شود که هارد اکسترنال ای دیتا به جرات جزو سه محصول برتر در بازار خرید و فروش لوازم جانبی الکترونیک به حساب می آید.

انواع هارد اکسترنال ای دیتا

هارد اکسترنال ای دیتا در دو نوع  هارد اکسترنال قابل حمل و رومیزی تولید می‌شود. هارد اکسترنال رومیزی به هارد آداپتوری نیز شهرت دارد.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HM900 

این هارد اکسترنال، یک هارد رومیزی بوده و از رابط USB نسخه 3.1 برای انتقال و جابه جایی اطلاعات استفاده می‌کند. این هارد اکسترنال ای دیتا می‌تواند به تلویزیون یا ضبط متصل شود و به صورت همزمان ویدیو پخش کند. این هارد برای ذخیره اطلاعات در اندازه های زیاد بسیار مناسب است و برای استفاده به عنوان هارد اکسترنالی که لازم به جابه‌جایی نداشته باشد، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro (قابل حمل) 

از پرفروش ترین محصولات ای دیتا. مدل HD710 و به طور کلی هر هارد اکسترنال ای دیتا ضد ضربه و مقاوم در برابر آسیب هستند. این مدل همچنین دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب است که به این ترتیب تا یک ساعت در عمق 2 متری آب بدون آسیب دوام می‌آورد. این مدل دارای حسگر شوک و جابه‌جایی بوده و هنگام لرزش هارد برای جلوگیری از آسیب های احتمالی فرآیند نقل و انتقال اطلاعات را به صورت موقت متوقف می‌کند. رابط USB نسخه 3.1  و وجود لایه حفاظتی سه لایه از دیگر ویژگی های مثبت این مدل است.

البته اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید بهتر است از هارد ای دیتا مدل HD710 A استفاده کنید که با سیستم عامل مک سازگاری بیشتری دارد.

جمع بندی

نقش هارد دیسک و اهمیت آن و همچنین ضرورت نگهداری و تعمیرات به موقع آن بر هیچکس پوشیده نیست. یک هارد دیسک سالم و با کیفیت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد سیستم داشته باشد. برای کسب اطلاعات و بررسی بیشتر درباره انواع هارد دیسک و خرید هارد اکسترنال ای دیتا می توانید به لوتوس مراجعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: